Lapsevanemale
Lapse arengu jälgimine
- Koostöö lastevanemaga
- E-lasteaed
- Päevakava
- Õppeaasta eesmärgid ja õppekava
- Õppetöö korraldus ja õpetamise metoodikad
- Aasta tegevuskava ja ürituste plaan
- Lapse arengu jälgimine
- Erivajadusega laps
- Menüü
- Terviseedendus
- Huvitegevus
- Ruumide üür
- Robootika
- Hoolekogu
- Lasteaeda vastuvõtt ja väljaarvamine
- Lasteaiatasu ja soodustused
- Kriisiabi info
- Huvitavat lugemist
- Vormid ja blanketid
- Laps läheb kooli
- E-formular
- Kasulikke linke
- Annetuskonto
- Soovitusi lasteaiaga harjutamise perioodiks
- Covid-19 leviku tõkestamine
- Kraavikrõlli retseptikogu
Lapsevanemale
- Koostöö lastevanemaga
- E-lasteaed
- Päevakava
- Õppeaasta eesmärgid ja õppekava
- Õppetöö korraldus ja õpetamise metoodikad
- Aasta tegevuskava ja ürituste plaan
- Lapse arengu jälgimine
- Erivajadusega laps
- Menüü
- Terviseedendus
- Huvitegevus
- Ruumide üür
- Robootika
- Hoolekogu
- Lasteaeda vastuvõtt ja väljaarvamine
- Lasteaiatasu ja soodustused
- Kriisiabi info
- Huvitavat lugemist
- Vormid ja blanketid
- Laps läheb kooli
- E-formular
- Kasulikke linke
- Annetuskonto
- Soovitusi lasteaiaga harjutamise perioodiks
- Covid-19 leviku tõkestamine
- Kraavikrõlli retseptikogu
Lapse arengu jälgimine
LAPSE ARENGU HINDAMISE PÕHIMÕTTED
- Lapse arengu analüüsimine ja hindamine on oluline lapse eripära mõistmiseks, erivajaduste väljaselgitamiseks, positiivse enesehinnangu ja arengu toetamiseks ning õppe- ja kasvatustegevuse kavandamiseks koostöös lapsevanemaga.
- Lapse arengu hindamine on osa igapäevasest õppe- ja kasvatusprotsessist. Õpetajad viivad vaatlusi läbi kindla plaani alusel ning lapsi jälgitakse nii igapäevatoimingutes, vabamängus kui õppetegevustes.
- Lapse arengu hindamise aluseks on eeldatavad üldoskused ning õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade tulemused.
- Lapse arengut kirjeldatakse lapsest lähtuvalt, väärtustades saavutatut ning tunnustades lapse toimetulekut, arenemist, positiivseid hoiakuid ja huvi.
- Lasteaia pedagoogiline nõukogu otsustab, milliseid meetodeid lapse arengu hindamisel kasutatakse. Õpetaja tutvustab lapsevanemale lapse arengu hindamise põhimõtteid ja korraldust.
- Arenguvestlus lapsevanematega viiakse läbi vähemalt 1x õppeaasta jooksul. Arenguvestlus annab tagasisidet lapsearengust ja õppimisest ning selgitab lapsevanema seisukohti ja ootusi lapse arengu suhtes.
- Jooksvalt antakse tagasisidet lapse arengu kohta suuliselt või läbi ELIIS.ee keskkonna. Samas asuvad ka lapse arengut kirjldavad kaardid (lapse arengukaart, toetusvajadusega lapse kaart, koolivalmiduskaart).
- Lasteaias on kasutusel:
- aiarühmades kasutusel lapse arengu jälgimise mäng - Õpituba. Mina oskan juba. Arengu jälgimise mäng Kristi Kirbits, Jana Rebane, Reet Varik, Koolibri 2016
- Sõimerühmas kasutatakse lapse arengu jälgimise tabelit.
- 5.a. laste arengu hindamiseks kasutatakse elektroonilist hindamise vahendit LAHE
- Lapse arengu hindamise ja arenguvestluse tulemus dokumenteeritakse “Isikuandmete kaitse seaduses” sätestatud tingimustel.