Lapsevanemale
- Koostöö lastevanemaga
- E-lasteaed
- Päevakava
- Õppeaasta eesmärgid ja õppekava
- Õppetöö korraldus ja õpetamise metoodikad
- Aasta tegevuskava ja ürituste plaan
- Lapse arengu jälgimine
- Erivajadusega laps
- Menüü
- Terviseedendus
- Huvitegevus
- Ruumide üür
- Robootika
- Hoolekogu
- Lasteaeda vastuvõtt ja väljaarvamine
- Lasteaiatasu ja soodustused
- Kriisiabi info
- Huvitavat lugemist
- Vormid ja blanketid
- Laps läheb kooli
- E-formular
- Kasulikke linke
- Annetuskonto
- Soovitusi lasteaiaga harjutamise perioodiks
- Covid-19 leviku tõkestamine
- Kraavikrõlli retseptikogu
- Koostöö lastevanemaga
- E-lasteaed
- Päevakava
- Õppeaasta eesmärgid ja õppekava
- Õppetöö korraldus ja õpetamise metoodikad
- Aasta tegevuskava ja ürituste plaan
- Lapse arengu jälgimine
- Erivajadusega laps
- Menüü
- Terviseedendus
- Huvitegevus
- Ruumide üür
- Robootika
- Hoolekogu
- Lasteaeda vastuvõtt ja väljaarvamine
- Lasteaiatasu ja soodustused
- Kriisiabi info
- Huvitavat lugemist
- Vormid ja blanketid
- Laps läheb kooli
- E-formular
- Kasulikke linke
- Annetuskonto
- Soovitusi lasteaiaga harjutamise perioodiks
- Covid-19 leviku tõkestamine
- Kraavikrõlli retseptikogu
Robootika
Lasteaias on kasutusel erinevad digitaalsed ja robootilised õppevahendid:
BEE-BOT ja BLUE BOT
Bee-Bot ja Blue-Bot on väikestele lastele mõeldud robotid, mis liiguvad mööda ruute. Robotid saavad liikuda edasi-tagasi, pöörata vasakule ja paremale. Sisestada saab kuni 40 käsku, mida robot täitma asub. Seadmete juurde kuuluvad erinevad matid, millega õppida tähti, kujundeid, matemaatikat, uusi sõnu, jutustada lugu jne.
Blue-Botis on sees sinihammas, seega saab teda programmeerida nutiseadmega (Apple, Android).
Ühest küljest saavad lapsed mängida, kuid teisest küljest on robotitest väga palju kasu ka õppimisel. Õpetajad saavad koos lastega meisterdada erinevaid mängualuseid. Mesimummudega tegelemine arendab laste loogilist mõtlemist ning matemaatilisi ja eneseväljenduse oskusi; samuti aitab paremini mõista põhjuse ja tagajärje seost ning õpetab seadme juhtimist ja programmeerimist.
.jpg)
.jpg)
BEE-BOT JA BLUE BOT LÜKKURID
Väikesed vikerkaarevärvilised Bee-Bot ja Blue-Bot roboti lükkurid saab kinnitada roboti külge ning niimoodi lükata esemeid ühest kohast teise. Komplektis on 6 vikerkaarevärvides lisatarvikut, millega saab Bee-Boti ja Blue-Boti kasutamist mitmekesistada.
BEE-BOT PLIIATSIHOIDJA
Bee-Bot oskab nüüd joonistada! On vaja kinnitada pliiatsihoidja Bee-Bot põrandarobotile, panna pliiats pliiatsihoidikusse ja võib alustada. Samuti aitab pliiatsihoidja eristada mitut kasutuses olevat robotit. Bee-Bot pliiatsihoidja abil joonistab robot maha oma teekonna, mille laps on eelnevalt programmeerinud.
TTS TacTile PROGRAMMI KÄSULUGEJA
.jpg)
OZZOBOT
Ozobot on tänaseni väiksem robot. Mõneruutsentimeetrisel robotil on kaks mootorit ja viis sensorit ning värvilised tuled. Robotit saab õpetada vastavalt maha joonistatud või prinditud värvijoontele muutma kiirust, suunda ja liikumisstiili. Tahvelarvutis saab kasutada äppi OzoBlockly. Lisaks meeldis lastele see, et robotit saab enne liikuma panemist disainida (erinevad kiivrid). Programmeerimiseks läheb vaja sinist, musta, rohelist ja punast värvi vildikat.
Lapsed saavad teda, kuidas robot andurite abil reageerib erinevatele joontele ja värvikoodidele. Erinevaid radasid ise joonistades arenevad laste loovus ja käeline osavus, juurde saab mõelda erinevaid jutukesi.

DASH&DOT
Dash on mänguliselt programmeeritav robot lastele alates 6. eluaastast. Roboti saab ellu kutsuda tasuta nutiseadmetele mõeldud äppidega (iOS ja Android). Wonder ja Blockly äpid sisaldavad sadu põnevaid kodeerimisväljakutseid ja projekte.

MAASTIKUROBOT
TTSi esimene programmeeritav robot, mida saab kasutada õues. Bluetoothi toega vastupidavat maastikurobotit saab juhtida tahvelarvutist või TTSi käsulugejaga.
Maastikurobot on võimeline liikuma kõikidel maastikel, sh liiv, kruus, muld, rohi ja isegi madal vesi, mis on kuni roboti kereni (ei ole veekindel). Rugged Robot (iPad ja Android) nutirakenduses saad panna roboti liikuma, luua programme, teha programmides kordusi, 45-kraadiseid pöördeid, muuta roboti kiirust kolmel tasemel, lülitada takistusandurit sisse ja välja ning salvestada nuppudele heli.
Maastikurobotil on mälu 256 sammuks. Robotil on takistusandur, mida saab sisse ja välja lülitada ja mis tuvastab roboti ees asuvad takistused.

QOBO TIGU KOOS MATEMAATIKA LAIENDUSEGA
Qobo on vahva eestikeelne progammeeritav robotigu, mida on võimalik kasutada täiesti ekraani ja internetivabalt ning samuti pole vajalik Bluetooth ühendus. Qobo aitab lastel õppida lihtsamaid programmeerimise aluseid, arendada loogilist mõtlemist ning ruumis orienteerumist. Qobot saab siduda keel ja kõne, matemaatika, muusika, liikumine, mina ja keskond valdkondadega. Aga läbi programmeerimise saab õpetada eesmärgistatult ka kõike muud erinevates ainevaldkondades. Robotigu on sobilik vanuses lastele kolm kuni kaheksa eluaastat.

mTINY
mTiny avastajakomplekt on üles ehitatud Howard Gardneri multiintelligentsuse teoorial ning põhineb väikelaste õppe- ja arengujuhendil. Komplekt integreerib mitmekülgseid teadmisi, rikastades laste õppimiskogemusi mängudes.
Väikelaste haridusrobootika komplekt on loodud lastes loova ja integreeriva mõtlemise arendamiseks ning elukestva õppe toetamiseks. mTiny kasutab programmeerimiseks füüsilisi kaarte. Unikaalne juhtpult aitab muuta programmeerimise ja koodi lugemise väga lihtsaks.
mTiny avastajakomplekt oskab joonistada tähti, kujundeid ja numbreid, millega toetada laste esimesi teadmisi matemaatikast ja kirjaoskusest.

DIGIMIKROSKOOP
EasiScope mikroskoobi saab ühendada USB kaudu arvuti külge.

HELI SALVESTAVAD PESULÕKSUD
Kõne ja heli salvestuse funktsiooniga õppevahendid, mis sobivad ideaalselt iga ilmaga ning igas vanuses kõne ja keeleõppes kasutamiseks.

HELI SALVESTAVAD NUPUD
Kõne ja heli salvestuse funktsiooniga õppevahendid, mis sobivad ideaalselt iga ilmaga ning igas vanuses kõne ja keeleõppes kasutamiseks.

BOTLEY ROBOT
Kodeeritav robot.
.jpg)
ROBOTHIIR
See komplekt on loodud spetsiaalselt selleks, et kutsuda ja inspireerida koolieelikuid ja algklassi lapsi huvi tundma teaduse, tehnoloogia, inseneeria ja matemaatika vastu, arendades nende teada tahtmise entusiasmi juba noorest peale.
See komplekt pakub väikelastele tõelist kõikehõlmavat S.T.E.M. õpet (Science, Technology, Engineering ja Mathematics ehk teadus, tehnoloogia, inseneeria ja matemaatika)
Siin tutvustatakse kodeerimise mõisteid järgmiselt: sammkodeerimine, loogika.
Arendab kriitilise mõtlemise oskusi, on ideaalne iseseisvaks tööks või tegevuseks väikegrupis.

RAADIOTEEL JUHITAVAD AUTOD
Raadioteel juhitavas komplektis on neli erivärvilist kaugjuhitavat autot, mida saab puldi teel lihtsasti juhtida erinevatesse suundadesse.
Puldiga saab lihtsasti autosid liigutada, suunata ja nii teha erinevaid lõbusaid mänge. Autodega mängumine aitab ka lastel mõista põhjuse ja tagajärje seost.

ROBOTKILPKONN
Võluv ja maagiline väike programmeeritav robotkilpkonn aitab lastel arendada loogilist mõtlemist, käskluste andmist, programmeerimist ja otsuste tegemist.Robotkilpkonn on loodud just kõige väiksemate laste vajadusi ja oskusi arvesse võttes. Säraval ja liikuval robotkilpkonnal on lihtsad, selged ja süna-sünalt mõistetavad juhtimisseadmed ning värvilised ja valgustatud nupud, mis aitavad väikelastel luua olulisi seoseid põhjuse ja tagajärje kohta.Robotkilpkonn liigub suurele valgusega nupule vajutades paremale, vasakule, edasi või tagasi. Rõõmus muusika julgustab lapsi vabalt liikuma ning üha uuesti katsetama ja avastama.

INTERAKTIIVNE PUUTETAHVEL (2 Pihlaka maja rühmas)
Interaktiivne puutetahvel on suur puuteekraan, mis on ühendatud arvutiga. Projektori abil projitseeritakse arvutipilt ekraanile, kus kasutaja saab kujutist hallata puutepliiatsi, sõrme vm osutusvaendi abil. Tahvel on visuaalselt atraktiivne ning puutetundlik ekraan annab võimaluse objekte tahvlil liigutada, grupeerida ning mängida õppemänge.

DIGITAALNE JUTUPLIIATS
Numbrite, tähtede ja loodusimede õppimine pole kunagi nii meeltlahutav olnud. Digitaalne jutupliiats on uue põlvkonna õppevahend, mis muudab staatilise trükise interaktiivseks. Kui jutupliiatsiga pilte ja tekste puudutada hakkab pliiats rääkima ehk siis “ärkavad” raamatus ja mängudes olevad pildid ellu ja hakkavad kõnelema.
