Rühmad
LOTTE
2024/25 õ/a käivad Lotte rühmas 4-5 aastased lapsed. Õppekeel on eesti keel. Rühm asub Kraavi majas.
Lotte rühm on avatud tööpäevadel 8.00-18.00
Hommiku- ja õhturühm 07.00 - 08.00 ja 18.00-19.00 asub Öökullide rühma rühmaruumis.
Õpetaja
SILJA
Assistent
MARIS
Õpetaja abi
MARTHA
Muusikaõpetaja
Velve tel: 655 9664
Liikumisõpetaja
Annely tel: 655 9664
Rühma telefon: 53086271
Kirjalikult on võimlik rühma ja õpetajatega ühendust võtta läbi ELIIS.ee keskkonna.
Hoolekogu liige:
Lisett Heinroos
lisett.heinroos@gmail.com
Merit Heinroos
meritheinroos@gmail.com
Lotte rühma päevakava:
07:00 - 08:00 hommikurühm Öökullide rühmaruumis
08:00 - 08:45 kogunemine, vaba mäng
08:45 - 09:00 ettevalmistused hommikusöögiks
09:00 - 09:20 hommikusöök
09:20 - 09:30 häälestumine õppetegevuseks
09:30 - 10:45 õppetegevus
10:45 - 12:15 õueaeg
12:15 - 12:30 riietumine, ettevalmistused lõunasöögiks
12:30 - 13:00 lõunasöök, ettevalmistused puhkeajaks
13:00 - 15:00 puhkeaeg
15:00 - 16:00 vaba mäng, huviringid
16:00 - 16:30 õhtuoode
16:30 - 18:00 mängud toas või õues, huviringid, kojuminek
18:00 - 19:00 õhturühm õues või Öökullide rühmaruumis
Õppeaasta üldteema: „Kuidas lind - nõnda laul, kuidas kunstnik - nõnda looming“
- Laps tutvub erinevate kunstivormide- ja muusikastiilidega mis toetavad tema loovuse arengut
- Laps märkab nähtusi ja muutusi looduses. Oskab nähtut edasi anda oma kunstitöödes.
- Laps omandab oskusi ja teadmisi ise proovides, katsetades, uurides ning kogedes
- Laps tutvub lihtsamate võimalustega digivahendite kasutamiseks muusika ja kunsti loomisel
- Laps naudib aktiivset liikumist, õpib, et terve olla on hea
Lotte rühma 2024/2025 õppeaasta eesmärgid on:
Lotte laps ...
- tegutseb täiskasvanu suulise juhise järgi, keskendub sihipäraselt u 20 minutit;
- täiskasvanu abiga reguleerib oma käitumist (sh avalikus kohas), väljendab emotsioone ning räägib nendest, aktsepteerib reegleid ja jälgib reeglite täitmist ka teiste poolt;
- teeb eakaaslastega eesmärgi saavutamiseks koostööd (nt ühised tegevused ühise eesmärgi saavutamiseks, esilekerkinud erimeelsuste lahendamine) ja kokkuleppeid, jagab ja vahetab, ootab oma järjekorda;
- tuleb toime riietumisega ja hoiab korras oma asjad, järgib süües iseseisvalt lauakombeid;
- selgitab ohutut liikumist ja liiklemist (sh liiklusvahenditega);
- tunneb iseseisvalt ära hääliku kuulmise teel, kirjutab oma nime;
- loendab 12ni, võrdleb arve ja hulki omavahel;
Lotte rühma õppe- ja kasvatustegevuse ning eesmärkide läbiviimist toetavad põhimõtted:
- lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine (töö koos rühmaga, gruppides, paarides, individuaalselt);
- lapse tervise hoidmine ja edendamine (sh hügieen, õues viibimine, õppekasvatustöö), liikumisvajaduse rahuldamine (sh vastavalt laste valmisolekule ja oskustele õppekäigud tänavale, parki-metsa-rabasse, muuseumisse).
- lapsele turvatunde ning eduelamuste tagamine (reeglitest kinnipidamine, motiveerimine ja tunnustamine - et laps oleks enesekindel, julge ja loov oma mõtete avaldamisel-elluviimisel);
- laps õpib aktiivselt läbi (sh planeeritud) tegevuse ja mängu;
- kodu ja lasteasutuse koostöö (tagasiside andmine, arenguvestlus, lastevanemate koosolek, õppekasvatustöö ja vaba tegevuse/mängu läbiviimist toetavate vahendite soetamine; ühisüritused);
Lastega koos töötades väärtustatakse:
- individuaalsus, kaaslaste aktsepteerimine ja arvestamine - esile kerkivate teemade-probleemide üle arutlemine, erinevate tegevuste/käitumiste/tagajärgede üle mõtlemine, kõrvutamine ja analüüsimine (erinevate lahenduste väljapakkumine, nende üle arutlemine miks on miski veel võimalik/arvestatav lahendus), "raamidest" välja mõtlemise suunamine (alati ei ole üks õige ei-jah "viis või vastus"). Laps õpib, et "õigeid" vastuseid võib olla rohkem, teistest erinevalt mõtlemine ei ole vale, igaühel on õigus oma arvamusele ning see on oskus omaette arvestada teiste arvamuste ja tehtuga, kaaslase/tema tehtu üle rõõmu tundmine.
- loovus - julgus ennast väljendada (suuliselt, kunstiliselt, tegevusega), erinevate ideede sõnaline tunnustamine, loovülesannete lahendamine kus puudub kindel eeldatav tulemus - laps "lahendab" ülesande oma äranägemise järgi (kuidas mõistab ülesannet), läbi mille avaldub loovus/eripära;
- koostöö - laste sõnaline juhendamine ja suunamine ühise eesmärgi nimel koostööd tegema, nö "neljasilmavestlused" (konfliktsituatsioonid) suunavate küsimuste ja tunnete peegeldamise toel;
- riskide võtmine - lapse sõnaline julgustamine uute asjade õppimisel (nt uus söök, uus teadmine-oskus, konfliktide lahendamine) eesmärgiga proovida teha iseseisvaid samme. Lapse väikeste edusammude märkamine, tunnustamine, motiveerimine. Eesmärk pakkuda turvaline, vabadust ja iseseisvust, omaalgatust soosiv keskkond, kus lapsed tegutsevad kokkulepitud reegleid järgides ning uusi asju avastades ja õppides;
- vastutuse võtmine/andmine - iseseisvuse võimaldamine, vastutuse võtmisel rõhumine empaatiale (ausus, kaastunne, sõbralikkus), reeglites kokkuleppimine ja nende järgimine, reeglite rikkumise tagajärjed (sh pildi vaatlus, rollimäng näitlikustamaks ja mõistmaks erinevaid olukordi ning tekkivaid emotsioone). Eesmärk lapse minapildi (enesekindluse) toetamine talle iseseisvuse ja usalduse võimaldamisega.
- keskkonnasäästlikkus - arutelud erinevatest esilekerkivatest teemadest ja olukordades, kus on võimalik olla keskkonnasõbralik (vee liigkasutus vannitoas, toidu "raiskamine" söögilauas, raamatute ja lauamängude parandamine äraviskamise asemel, paberi- ja olme-/toiduprügi sorteerimine rühmas, prügi taaskasutamine või looduslike vahendite kasutamine erinevates tegevustes jms).
5.aastase lapse arengu eeldatavad tulemused õppekava läbimisel leiad siit
HEAD TAVAD RÜHMAS
olen viisakas;
olen virk ja kraps;
olen tähelepanelik ja abivalmis;
olen heatahtlik ja sõbralik;
hoian puhtust ja korda;