Rühmad
ÕNNESEENED
TASANDUSRÜHM
Sihtgrupp - lapsed, kellel on:
Hääldamis- ja fonatsioonipuuded
Süsteemsed kõnepuuded (alaalia, afaasia)
Teisased kõnepuuded (tingitud kergest kuulmispuudest, psüühikahäiretest ilma vaimse alaarenguta)
Segatüüpi spetsiifilised arenguhäired
2024/25 õ/a käivad Õnneseente rühmas 3-7 aastased lapsed. Õppekeel on eesti keel. Rühm asub Kraavi majas.
Õnneseente rühm on avatud tööpäevadel kella 8.00 - 18.00.
Hommiku- ja õhturühm asub 07.00 - 08.00 ja 18.00 - 19.00 on Öökullide rühmaruumis (I korrusel).
Õpetaja:
YULIYA
Assistent:
KARMEN
Õpetaja abi
VIRGE
Muusikaõpetaja
VELVE
tel: 655 9664
Liikumisõpetaja
ANNELY
tel: 655 9664
Rühma telefon: 53059118
Kirjalikult on võimalik rühma ja õpetajatega ühendust võtta läbi ELIIS.ee keskkonna.
Logopeed
MARII
Logopeed võtab lapsi kõneravi tundidesse kõikidest päeva tegevustest, v.a vaikse tunni ajal.
Logopeed nõustab Vembu-Tembu rühma lapsevanemaid eelnevalt kokkulepitud ajal.
Logopeedi meiliaadress: marii.sillasoo@kraavila.edu.ee
Eripedagoog:
KADRI
Eripedagoogi meiliaadress kadri.korge-rosalka@kraavila.edu.ee
Eripedagoog võtab lapsi teraapiatundidesse kõikidest päeva tegevustest, v.a lõunauinaku ajast.
Eripedagoog nõustab Õnneseente rühma lapsevanemaid eelnevalt kokkulepitud ajal.
Hoolekogu liige:
KRISTI KASK
kristi.kask@hotmail.com
JEKATERINA PRIKK
jekaterina.prikk@gmail.com
PÄEVAKAVA:
07.00 - 08.00 hommikurühm (Öökullid)
08.00 - 09.00 laste vastuvõtt
09.00 - 09.30 hommikusöök
09.30 - 10.45 planeeritud õppetegevus
10.45 - 12.15 mängud õues, jalutuskäik
12.15 - 12.30 riietumine, ettevalmistus lõunasöögiks
12.30 - 13.00 lõunasöök
13.00 - 15.00 lõunauinak
15.00 - 16.00 individuaalne tegevus, mäng, huviringid
16.00 - 16.30 õhtuoode
16.30 - 18.00 mäng toas ja õues, huviringid
18.00 - 19.00 õhturühm (Öökullid)
Õppeaasta 2024/2025 üldteema: „Kuidas lind - nõnda laul, kuidas kunstnik - nõnda looming“
2024/2025 õ.a. on Tallinnas muusika ja kunsti teema-aasta
- Laps tutvub erinevate kunstivormide- ja muusikastiilidega mis toetavad tema loovuse arengut
- Laps märkab nähtusi ja muutusi looduses. Oskab nähtut edasi anda oma kunstitöödes.
- Laps omandab oskusi ja teadmisi ise proovides, katsetades, uurides ning kogedes
- Laps tutvub lihtsamate võimalustega digivahendite kasutamiseks muusika ja kunsti loomisel
- Laps naudib aktiivset liikumist, õpib, et terve olla on hea
Õnneseente rühma eesmärgid:
Õnneseente rühma õppeaasta eesmärk on toetada laste loovuse ja isikupära arengut, pakkudes mitmekesiseid võimalusi eneseväljenduseks kunsti ja muusika kaudu ning aidata neil avastada ümbritsevat maailma läbi loodusvaatluste ja liikumise.
Loomingulisuse arendamine:
- Julgustada lapsi väljendama end läbi erinevate kunstiliste tegevuste (joonistamine, maalimine, meisterdamine jne).
- Tutvustada lastele erinevaid materjale ja tehnikaid, et arendada nende loovust ja kujutlusvõimet.
Looduse ja keskkonnateadlikkuse süvendamine:
- Lastele õpetada looduse ja keskkonna olulisust, suunates tähelepanu lindudele ja nende elupaikadele.
- Korraldada õuesõppe tunde, kus lapsed saavad linde ja loodust uurida ning sellest inspiratsiooni ammutada.
Eneseväljenduse ja suhtlemisoskuste arendamine:
- Toetada lapsi oma emotsioonide ja mõtete väljendamisel läbi kunsti ja mänguliste tegevuste.
- Arendada koostööoskusi läbi rühmatööde, kus lapsed loovad ühiselt erinevaid kunstiprojekte.
Rütmi- ja muusikameele avardamine:
- Läbi laulmise, liikumismängude ja muusikategevuste arendada laste rütmitunnetust ja muusikalist kuulmist.
- Õpetada lastele erinevaid rahva- ja loodushelisid ning nende kaudu loodusega suhestumist.
Isetegemise ja meisterdamise väärtustamine:
- Panna rõhku käelistele tegevustele, kus lapsed saavad ise midagi luua ja oma loomingut teistele esitleda.
- Arendada lapse peenmotoorikat, pakkudes mitmekülgseid meisterdamise ja ehitamise võimalusi.
Tundemaailma rikastamine läbi kunsti ja looduse:
- Kasutada looduslike elemente (nt kivid, lehed, oksad) kunstitegevustes, et lapsi ümbritsev maailm inspireeriks ja annaks neile võimaluse end väljendada.
- Julgustada lapsi märkama ja austama nii loodust kui ka üksteise loomingut, et luua hooliv ja toetav õpikeskkond.
Õppe- ja kasvatustegevuse põhimõtted:
1) lapse individuaalsuse ja tema arengupotensiaali arvestamine;
2) lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine.
3) lapse loovuse toetamine;
4) mängu kaudu õppimine;
5) humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine;
6) lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine;
7) lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine;
8) üldõpetusliku tööviisi rakendamine;
9) kodu ja lasteasutuse koostöö
10) eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäradega arvestamine.
Õnneseente head tavad:
- Kui lasteaeda saabun ma, siis kõiki lahkelt teretan.
- Olen sõber kõigiga, sõpru ikka kalliks pean.
- Kui teistelt abi vajan ma, siis võlusõna kasutan.
- Mängimise lõpetan ja asjad ära koristan.
- Tean, et mänguasju ma, kaasa ühe tuua saan.
- Kui mul uni otsa saab, siis voodis vaikselt pikutan.
- Õhtul koju minnes ma „Head aega!“ ütlen viisakalt.